Dominikana, najbardziej atrakcyjny kierunek inwestycji turystycznej na Karaibach

Podkreślają, że państwo oferuje dobre perspektywy dla potencjalnych inwestorów

Republika Dominikańska pozostaje bardzo rentowna dla inwestycji turystycznej w zakresie nowych hoteli i przebudowy już istniejących. Stanowi bardziej atrakcyjny kierunek kapitału inwestycyjnego niż większość alternatywnych miejsc w regionie Karaibów.

Tymi słowami wyraził się prezes wykonawczy Apple Leisure Group (ALG), Alex Zozaya, w trakcie Forum Projekcji i Perspektywy Turystyki Dominikańskiej w 2021 roku , w ramach Targów Wirtualnych Narodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji (ASONAHORES).

Przedsiębiorca podkreślił, że utrzymuje się zaufanie do inwestycji dominikańskiej oraz, że otrzymano poparcie rządów i lokalnej bankowości, zarówno publicznej jak i prywatnej, co stanowi wsparcie rozwoju infrastruktury, bez potrzeby korzystania z bankowości zagranicznej.

„Obecny i poprzedni rząd zainspirował nas, krajowych i zagranicznych inwestorów, do dalszego inwestowania w tym kraju, co dobrze nam idzie i jestem pewien, że nadal będzie szło nam dobrze”, dodał.

Aktualny problem

Przedsiębiorca turystyczny podkreślił, że aktualnie jedną z przeszkód dla turystyki są wysokie ceny lotów- wskazał, że latanie z niektórych miejsc do Punta Cana jest 2,5- krotnie droższe niż do Cancún w Meksyku. Zauważył, że przyczyną wysokich kosztów jest niedostateczna liczba pasażerów, przez co konieczne jest zawieranie większej ilości umów z liniami lotniczymi oraz utrzymanie lotów, żeby nie wzrastały ceny za miejsce.

Natomiast prezes Grupy Punta Cana, Frank Rainieri, argumentował, że istnieje luka w regionie oraz, że ten kto „uderza mocniej” produktami, bezpieczeństwem i innowacją, będzie pierwszym, który przyciągnie turystów, w związku z czym organizatorzy wycieczek i przedstawiciele biur podróży muszą dokładać starań, żeby Republika Dominikańska widziana była jako pierwsza opcja.


Źródło: elDinero.com.do

Connect

 

Zostań z nami

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najświeższe informacje na temat biznesu.