Pierwsze posiedzenie Rady Polsko-Dominikańskiej Izby Gospodarczej

Pierwsze posiedzenie Rady Polsko-Dominikańskiej Izby Gospodarczej

W dniu 7 lutego b.r. odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Polsko-Dominikańskiej Izby Gospodarczej. W spotkaniu uczestniczyli Prezes Izby Herikc Agesta Smith, wiceprezesi Cesar Augusto Hermon Ramirez, Andrzej Włodarski, członkowie komisji rewizyjnej Pan Andrzej Wałczyński i Igor Tejeda Lysenko oraz Sekretarz Pani Dorota Twardo.

Rada zgodziła się uznać pracę na rzecz stosunków polsko-dominikańskich promowaną przez Konsula Dominikańskiego Pana Ramona Feliza Peñę, który niedawno zakończył swoje godne uznania funkcje konsularne. Jego Ekscelencja Prezydent Republiki Dominikany Danilo Medina mianował Pana Francisco Santana nowym Konsulem Generalnym Republiki Dominikany.
Rada omówiła plan operacyjny na rok kalendarzowy 2020 oraz przyjęto m.in. uchwałę w sprawie złożenia wniosku do Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej (Ministerstwo Spraw Zagranicznych), za pośrednictwem Krajowej Izby Gospodarczej (Krajowa Izba Gospodarcza), o rozwiązanie przeszkody terytorialnej, z którą borykają się obywatele Dominikany, o uzyskanie wizy na podstawie zezwoleń na pracę udzielonych przez Wojewodów RP w celu Pracy w polskich firmach.
Image
W planach Izby jest zorganizowanie m.in. Forum Ekonomiczne poświęconego gospodarce Dominikany oraz możliwościom inwestowania w tym kraju. Przewidywany termin Forum to czerwiec 2020 r. W ciągu najbliższych tygodni zostanie przesłana do mediów informacja o miejscu i programie wydarzenia.

W IV kwartale b.r. Izba przeprowadzi ponadto Misję Gospodarczą do Dominikany. Celem misji będzie kompleksowa prezentacja polskiej oferty eksportowej oraz inwestycyjnej, jak również nawiązanie kontaktów handlowych z potencjalnymi partnerami biznesowymi w Dominikanie.

Zainteresowane firmy oraz przedsiębiorców już dziś zapraszamy do kontaktu biuro[@]pdig.pl

Connect

 

Zostań z nami

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najświeższe informacje na temat biznesu.